Med gedigen erfarenhet och stark affärsmässig kompetens utvecklar jag affärsdesign genom strategisk kommunikation. Det innebär att jag ofta kliver in i projekt där tydlighet, struktur och förtroende behöver byggas – inte bara i budskapet, utan i hur hela kommunikationen designas och levereras.
I ett nyligen genomfört M&A-projekt ansvarade jag för redesign och kommunikationsutveckling av presentationer och underlag – framför allt i PowerPoint. Det handlade inte enbart om form eller färg, utan om att skapa en röd tråd som balanserar mellan affärslogik, målgruppens förväntningar och det formella ramverket. När bolag står inför en viktig transaktion är kommunikationen ofta lika avgörande som de ekonomiska villkoren.
Jag verkar där affär möter design – och skapar tydlig, trovärdig och värdeskapande kommunikation och affärsutveckling för tillväxtbolag och börsnoterade företag. Oavsett om det gäller att utforma ett investerarmaterial, en strategisk presentation eller att paketera bolagets story i samband med en ny fas.